Podział części Ge Dcvh485ek0ms

Podział części Ge Dcvh485ek0ms jest procedurą, która pozwala użytkownikom wyodrębniać części ze skomplikowanego zestawu danych. Ta technika wykorzystuje algorytmy do tworzenia złożonych struktur danych z prostych algorytmów. Pozwala to na szybkie i dokładne wykonywanie operacji na dużych zestawach danych. Technika ta jest szczególnie przydatna w przypadku, gdy użytkownik musi wyodrębnić informacje z dużego zestawu danych. Pozwala to użytkownikom wyodrębniać interesujące ich informacje z dużych zestawów danych, co znacznie skraca czas potrzebny na ich odczytanie.

Ostatnia aktualizacja: Podział części Ge Dcvh485ek0ms

Artykuł sponsorowany

Każdy posiadacz samochodu wie, że trzeba w niego inwestować. Oprócz wymaganych przeglądów technicznych, konieczności zmiany opon lub dokupienia poszczególnych elementów, często zdarza się, czy to z powodu stłuczki czy zużycia danego materiału, że jesteśmy zmuszeni wymienić konkretną część w samochodzie. Jak dobrać odpowiednią do naszego auta? Czym różnią się rodzaje części zamiennych dostępne na rynku motoryzacyjnym? Najważniejszy podział części zamiennych do samochodu został przeprowadzony ze względu na ich jakość. Wyróżnia się trzy podstawowe rodzaje elementów zamiennych do aut: OE, OEM i OEQ. Co kryje się pod tymi tajemniczo brzmiącymi skrótami? Wyjaśni nasz krótki przewodnik.

OE czyli najwyższa jakość

OE, czyli po angielsku Original Equipment, to oryginalne części zamienne, sygnowane logo producenta auta – objaśnia pracowniksklepu z autoczęściami Carwit, oferującego klientom wszystkie rodzaje zamienników –Trzeba pamiętać, że nadają się wyłącznie do nowych samochodów, nie starszych niż trzy lata.

Są to części najwyższej jakości i co za tym idzie, najdroższe. Przeznaczone są do pierwszego montażu fabrycznego i dostępnejedynie w autoryzowanych stacjach obsługi. Łatwo można poznać je po opakowaniach, bowiem one, podobnie jak same części, również są sygnowane logotypem danej marki.

OEM czyli wysoka jakość w niskiej cenie

Drugim rodzajemczęści zamiennych do auta są części po angielsku nazywane Original Equipment Manufacturer, w skrócie OEM. Od poprzednio omawianych różnią się jedyniebrakiem logo marki pojazdu przy zachowaniu doskonałej jakości. Ich producent zaświadcza, że zostały wyprodukowane zgodnie ze specyfikacjami oraz standardami, rekomendowanymi przez producenta auta. Przeznaczone są dla samochodów starszych niż trzy lata, lecz nie starszych niż pięć. Są częściami bardzo chętnie wybieranymi przez konsumentów, bowiem bywają tańsze od części OE nawet o 40%. Dzięki temu, że są produkowane na tej samej linii montażowej co poprzednio omawiane, zyskujemy doskonałą jakość w przystępnej cenie.

Części OEQ czyli na każdą kieszeń

Właściciele starszych pojazdów, liczących osiem lat i więcej, najchętniej wybierają trzeci z omawianych rodzajów, czyli OEQ (Original Equipment Quality). Ich jakość jest porównywalna do części OEM, jednak firmy, zajmujące się ich wytwarzaniem, nie dostarczają części producentowi samochodu na pierwszy, fabryczny montaż. Nie oznacza to, że są to produkty gorszej jakości. Wytwarzane przez zakłady o ugruntowanej pozycji na rynku wtórnym, posiadają wszelkie potrzebne certyfikaty, uzyskiwane w trakcie testów laboratoryjnych. Produkowane są z materiałów wysokiej klasy, które zapewniają ich wytrzymałość. Ciekawostką pozostaje fakt, iżbywają bardziej trwałe względem części OE. Ta zasada sprawdza się w przypadku elementów zawieszenia pojazdu. Wybór odpowiedniej części zamiennej do auta zależy zatem od wieku samochodu, zasobności naszego portfela, a także naszych oczekiwań i tego, czy logo producenta auta ma dla nas znaczenie. Bardzo często bowiem jest ono zasadniczą częścią składową ceny konkretnego zamiennika.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Przeczytaj także

  • Podstawowe rodzaje gaśnic

    Gaśnica jest jednym z podstawowych urządzeń wykorzystywanych do gaszenia pożarów. Spotykamy ją w wielu miejscach, gdzie jej obecność często jest obowiązkowa z punktu widzenia prawa. Sprawna i...

  • Jak ograniczyć władzę rodzicielską?

    W zakres władzy rodzicielskiej wchodzą tak prawa, jak i obowiązki jakie rodzice mają względem swoich dzieci. Do jej podstawowych atrybutów zaliczają się opieka nad dziećmi, reprezentowanie dzieci...

    Jak wybrać oprawki dla dziecka?

    Okulary u dzieci to dzisiaj coraz bardziej powszechny widok. Maluchy coraz częściej i coraz dłużej korzystają z tabletów, komputerów i telefonów komórkowych. Ich wzrok dopiero się rozwija, dlatego...

1 min czytania

Amerykański gigant General Electric podzieli się na trzy spółki. Stanie się to w 2023 r. To część planu dyrektora generalnego Larry'ego Culpa. Planu, który ma usprawnić rozrastający się konglomerat – informuje "Financial Times".

GE jest jedną z największych firm na świecie. konglomerat przejdzie duże zmiany.|Foto:creisinger / Getty Images

Nowo powstałe spółki GE będą zajmować się ochroną zdrowia, energetyką i lotnictwem. A te, które funkcjonują obecnie – GE Renewable Energy, GE Power i GE Digital – zostaną połączone w jedną firmę skoncentrowaną na energetyce, która zostanie wydzielona w 2024 r. Po przeprowadzeniu tych zmian "oryginalne" GE będzie zajmować się lotnictwem.

Zobacz też: Amerykanie wpompują w drogi, mosty i transport ponad 1 bln dol. Ustawa w końcu przegłosowana

"Każda z tych trzech wiodących w branży spółek publicznych może skorzystać z (…) dostosowanej alokacji kapitału i elastyczności strategicznej tak, by napędzać długoterminowy wzrost i wartość dla klientów, inwestorów i pracowników" – powiedział Larry Culp, cytowany przez FT.

Zobacz też: Samochody elektryczne to przyszłość. Inwestorzy są tego pewni

Czytaj także w BUSINESS INSIDER

Spółka poinformowała przy okazji, że w latach 2018-2021 udało się jej wzmocnić pozycję finansową i zmniejszyć zadłużenie brutto o ponad 75 mld dol.

GE jest jedną z największych firm na świecie, działa m. in. w branżach: energetycznej, chemicznej, lotniczej czy produkcji maszyn. Jest spółką notowaną na nowojorskiej giełdzie.

Najpopularniejsze w BUSINESS INSIDER

Biznes

Chiny nakładają sankcje na dwie amerykańskie korporacje zbrojeniowe

Tylko u nasKotły gazowe mają być zakazane, ale Unia zostawi furtkę. Znamy decyzję z Brukseli

GVO

Od 2002 roku w Europie, a od 2004 roku w Polsce obowiązują w branży motoryzacyjnej przepisy tzw. „wyłączeń blokowych”, nazywane zwyczajowo przepisami GVO (skrót niemiecki) lub BER (skrót angielski). Są to przepisy o randze rozporządzeń Komisji Europejskiej - pierwsze nr 1400/2002, zostało zastąpione przez nr 461/2010.
Oto przydatne dla profesjonalistów linki do tekstów tych przepisów lub do ich opisów:

  • Broszura Wyjaśniająca Komisji Europejskiej do GVO 1400/2002 (w zakresie części zamiennych patrz: wstęp do Rozdziału 7 oraz odpowiedzi na Pytania nr 97, 101 i 102)
  • Rozporządzenie Komisji Europejskiej GVO 461/2010
  • Uzupełniające Wytyczne Komisji Europejskiej do GVO 461/2010
  • FAQ do GVO 461/2010

Przepisy GVO zagwarantowały szerszy zakres wolnej konkurencji w branży motoryzacyjnej, ograniczyły monopol producentów aut i sieci dealerskich w zakresie dystrybucji części zamiennych i usług serwisowych oraz po raz pierwszy wprowadziły do obiegu prawnego definicje części zamiennych oryginalnych oraz części zamiennych porównywalnej jakości.

Oznaczenia części zamiennych

Bezpośrednio po wprowadzeniu nowych przepisów GVO w Europie, w roku 2005 polscy dystrybutorzy części zamiennych karoserii (alfabetycznie) Auto-Elements, Bhmd, Inter-Cars i Polcar, wraz z firmami ubezpieczeniowymi PZU S. A. i Warta S. A. , uzgodnili stosowanie wspólnych oznaczeń literowych w bazach danych dla poszczególnych kategorii jakości części zamiennych wg GVO. Zaproponowany wówczas system oznaczeń literowych przyjął się na rynku motoryzacyjnym, ułatwiając wzajemną wymianę informacji, następnie został wprowadzony do systemów kalkulacji szkód Audatex, Eurotax i DAT.
Od roku 2014 podobny system oznaczeń dla poszczególnych kategorii jakości części zamiennych stosowanych w powypadkowych naprawach ubezpieczeniowych oficjalnie wprowadziła do obiegu prawnego w Polsce Komisja Nadzoru Finansowego. Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) najpierw wydała:

  • Wytyczne KNF dotyczące likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych z roku 2014 (nazewnictwo i oznaczenia części zamiennych - patrz Rozdział II, strona 6),
  • a następnie zastąpiła je dokumentem:

  • Rekomendacje KNF dotyczące likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych z roku 2022 (nazewnictwo i oznaczenia części zamiennych - patrz Rozdział II, strona 5).
  • ===

    Najbardziej podstawowy system oznaczeń jakości części zamiennych, kompatybilny z GVO i podtrzymany przez Komisję Nadzoru Finansowego, obejmuje 3 kategorie jakości i 3 symbole:

  • [O] to oryginalne części zamienne dystrybuowane w opakowaniach producentów samochodów (np. Ford, Renault, Volkswagen, Toyota itd. itp. ), w polskim żargonie motoryzacyjnym to tzw. części oryginalne-serwisowe
    (w literaturze anglosaskiej oznaczane zwykle jako OE, a w dokumentach unijnych jako OEM - odpowiednio od "Original Equipment / Manufacturer"),
  • [Q] to oryginalne części zamienne pochodzące z sieci dystrybucji ich faktycznych producentów na tzw. pierwszy montaż i sprzedawane w ich opakowaniach (np. produkty Magneti-Marelli, Valeo, Hella, Bosch itd. części pierwszomontażowe
    (w literaturze anglosaskiej oznaczane zwykle jako OEM, w dokumentach unijnych jako OES - odpowiednio od „Original Equipment Manufacturer/Supplier”),
  • [P] to tzw. części zamienne porównywalnej jakości, czyli części co do których producenci lub dostawcy mogą złożyć oświadczenie, że ich jakość odpowiada częściom oryginalnym, w polskim żargonie motoryzacyjnym powszechnie, choć niekoniecznie ściśle, nazywane zamiennikami
    (a w literaturze anglojęzycznej oznaczane zwykle AM, od "After Market").
  • Zainteresowani bardziej precyzyjnym omówieniem zagadnień jakości części zamiennych, definicji i oznaczeń mogą posłużyć się dodatkowo linkami:

  • Opracowanie PIMOT z roku 2015 (zwłaszcza tabele 1, 2, 3, 4 ze stron 7-8)
  • Zestawienie zbiorcze sporządzone dla potrzeb konferencji Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych 2016 i 2018
  • ==

    W codziennej komunikacji pomiędzy ubezpieczycielami, dostawcami i warsztatami, istotne może być następujące nazewnictwo zbiorcze, łączące kategorie jakości w grupy:

  • "części oryginalne" to obie kategorie [O] i [Q], natomiast [P] to "części zamiennikowe"
  • [O] to części "oryginalne-serwisowe" (ich źródłem pierwotnym są producenci i sieci dystrybucji poszczególnych marek samochodów w różnych krajach), natomiast łącznie [Q] i [P] to "części alternatywne" lub "części aftermarketowe" (ich źródłem na rynku są niezależne hurtownie aftermarketowe)
  • W przypadku części [P] podział co do ich jakości czy pochodzenia jest w kontaktach dostawców z warsztatami dodatkowo uszczegółowiany (przepisy GVO taki dodatkowy podział dopuszczają, natomiast Komisja Nadzoru Finansowego go nie uwzględniła). Najczęściej stosuje się wtedy oznaczenia z porozumienia dystrybutorów z roku 2005, mianowicie:

  • [PT] i [PC] – części zamienne o porównywalnej jakości, które poddano badaniom technicznym i/lub opatrzono certyfikatem jakości, wydanym przez niezależną od producenta jednostkę badawczą, np. brytyjski Institute Thatcham, hiszpański Centro Zaragoza, niemiecki TÜV czy inne laboratorium,
  • [PJ] – część zamienna o porównywalnej jakości, której dystrybutor samodzielnie nadał dodatkowo status „polecana”
    (uwaga: ponieważ nadawanie częściom "polecanym" oznaczania [PJ] nie jest oparte o precyzyjne kryteria, dlatego Auto-Elements ogranicza w swoich bazach jego stosowanie do sytuacji, gdy w ofercie ma równocześnie do wyboru zamiennik "lepszy" i "gorszy" i chce wskazać, który jest "lepszy"; natomiast w przypadku gdy dystrybutor oznacza większość swojej oferty [P] symbolem [PJ], wiarygodność takiej informacji zostaje zdewaluowana)
  • W obiegu informacyjnym pojawia się także oznaczenie [Z] dla tych części zamiennikowych, których nie można zaliczyć do części porównywalnej jakości i które w zasadzie nie powinny być stosowane do napraw, a już zwłaszcza do napraw finansowanych z ubezpieczenia.

    Wpływ GVO na rynek likwidacji szkód ubezpieczeniowych

    Ubezpieczyciele od chwili wprowadzenia europejskich przepisów GVO i wynikającego z nich podziału części zamiennych na różne kategorie jakości [O-Q-P], wykazują dużą aktywność w takim wykorzystywaniu nowych przepisów w procedurach likwidacji szkód aby ograniczać wysokości odszkodowań za naprawy.
    Dokładnie po przeciwnej stronie sporu stoją coraz popularniejsze kancelarie odszkodowawcze. Pracują one w systemach prowizyjnych lub skupują roszczenia poszkodowanych i starają się na drodze prawnej uzyskiwać od ubezpieczycieli jak najwyższe odszkodowania, niezależne od faktu czy samochód został w ogóle naprawiony, a jeśli tak, to w jaki sposób i z użyciem jakich części [O-Q-P].
    Niełatwo znaleźć swoje miejsce pośrodku tego sporu tym warsztatom i serwisom blacharsko-lakierniczym, które chcą spokojnie pracować, inwestować w rozwój i wykonywać solidne naprawy samochodów, bez obaw o rachunek ekonomiczny działalności gospodarczej. Tu zamieszczono linki do dwóch materiałów, zawierających przekrojowe opisy występujących na rynku trendów i zjawisk:

  • "Rynek ubezpieczeniowych napraw powypadkowych - trendy i zmiany, prawo i praktyka", artykuł w magazynie WB-L, 2017
  • "Rynek likwidacji szkód - co to jest consensus i jak do niego dążyć", artykuł w magazynie WB-L, 2018
  • Podział części Ge Dcvh485ek0ms

    Bezpośredni link do pobrania Podział części Ge Dcvh485ek0ms

    Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

    Ostatnia aktualizacja Podział części Ge Dcvh485ek0ms