Asus Pundit Pe3 to wysoce wydajny komputer stacjonarny, który oferuje użytkownikom doskonałą wydajność i wygodę użytkowania. Jego mocne strony to mocne podzespoły, które są wyposażone w procesor Intel Core i5-7400, 8 GB pamięci RAM i bardzo szybki dysk twardy. Komputer jest również wyposażony w szereg portów, w tym USB 3.0, HDMI, DisplayPort i DVI. Ponadto, komputer oferuje wygodny i wydajny system chłodzenia, który zapewnia optymalną wydajność dzięki zastosowaniu technologii PWM. Doświadczenie użytkownika jest naprawdę wyjątkowe i zapewnia użytkownikom bardzo wysoką wydajność oraz wygodę użytkowania.
Ostatnia aktualizacja: Doświadczenie użytkownika Asus Pundit Pe3
Prawie wszystkie nowoczesne organizacje czy agencje tworząca produkty digitalowe skupiają się dziś na poznaniu potrzeb swoich użytkowników. Dzięki temu ich produkty czy usługi nierzadko stają się prawdziwą innowacją i zyskują spore grono zadowolonych klientów. Chcesz poznać sekret ich powodzenia? To wdrażanie myślenia projektowego i działanie według jego prostych i konkretnych zasad. Bo myślenie projektowe idealnie sprawdza się w kształtowaniu User Experience.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jakie są zalety wdrożenia zasad Design Thinking w kreowaniu User Experience,
- na czym polega ten proces,
- i jakie są jego etapy.
Zalety wdrażania myślenia projektowego
Wdrożenie myślenia projektowego do kultury organizacyjnej firmy jest bezcenne. Zwłaszcza, jeśli w jej strategii leży dostarczanie konkretnych usług czy produktów digitalowych.
Organizacja, która stosuje ten sposób myślenia i działania:
- usprawnia, porządkuje i modyfikuje proces tworzenia produktu,
- zmniejsza marnowanie zasobów, poprzez tworzenie usług odpowiadających na konkretne potrzeby użytkowników,
- minimalizuje ryzyko związane z niedopasowaniem usługi do potrzeb użytkowników,
- pozwala spojrzeć zarówno na problem jak i rozwiązanie z szerszej perspektywy, za sprawą myślenia i działania interdyscyplinarnego zespołu,
- usprawnia pierwszą fazę cyklu życia produktu, dzięki czemu jest on w stanie szybko osiągnąć wzrost sprzedaży,
- odczuwa rosnącą konwersję, lojalność użytkowników oraz ich zaangażowanie i zadowolenie, ponieważ produkt lub usługa spełnia ich wymagania oraz rozwiązuje problemy,
- odnotowuje szybszy zwrot z inwestycji i zwiększa przychody.
Jak obserwować użytkowników
Pierwszym krokiem w procesie tworzenia produktu lub usługi opartej na myśleniu projektowym jest zbudowanie interdyscyplinarnego zespołu, który powinien się składać z osób z różnych środowisk i o rożnych kompetencjach. Na tym zespole projektowym będzie spoczywała odpowiedzialność podążania za myślami i działaniami potencjalnego użytkownika, a także konstruowanie prototypów rozwiązań i ich testowanie.
Zbudowanie zespołu, w którego skład będą wchodzić ludzie o różnych specjalnościach, to szansa na uwolnienie ich kreatywnego i twórczego potencjału. Dlatego warto zaangażować osoby z naprawdę różnych środowisk i obszarów działalności firmy.
Jednym z zadań zespołu będzie stworzenie mapy myśli lub user journey, które będą tworzone w oparciu o realny problem lub potrzebę użytkownika. Zanim jednak się to stanie, potrzebny jest z nim kontakt, obserwacja jego zachowań, rozmowa oraz podejście pełne empatii. Tylko znając realne, czasem nawet nieuświadomione potrzeby naszych potencjalnych odbiorców jesteśmy w stanie na nie odpowiedzieć.
Fundamentalnym elementem myślenia projektowego jest obserwacja użytkowników w ich realnym środowisku. Innowacji nie tworzy się w zamkniętym biurze, a wśród ludzi. Konieczne jest wejście w ich życie i obserwacja zachowań. Takie spostrzeżenia pomagają w znalezieniu potrzeb, które są nieuświadomione. Badana osoba może nie wiedzieć, czego chce, zanim baczny obserwator tej potrzeby nie dostrzeże. Twoją rolą jest odkryć jej rzeczywiste problemy i wraz z pomocą osób z zespołu zaproponować jak najlepsze rozwiązanie.
Zbuduj user journey
Wasze obserwacje i spostrzeżenia należy poddać analizie. Każdy z was będzie miał przecież inne – jedni lepsze, inni gorsze, ale tylko dzięki dyskusji będziecie mogli zderzyć je ze sobą. Analiza waszych spojrzeń i tworzenie na ich podstawie rozwiązań powinno odbyć się za pośrednictwem narzędzia, jakim jest mapa doświadczeń użytkownika (user/customer journey map). Na to, jak ją stworzyć, poświęciłam cały obszerny artykuł, w którym opisuję krok po kroku jak wygląda praca nad tworzeniem takiej mapy i z jakich elementów powinna się składać. Wasze obserwacje muszą zostać spisane i przeanalizowane, ponieważ tylko takie działanie pozwoli zebrać spostrzeżenia wszystkich osób w jednym miejscu i podjąć decyzję, jakie rozwiązanie będzie optymalne.
Dlaczego testowanie jest tak ważne
Rezultat prac zespołu w postaci gotowego produktu lub usługi trzeba przedstawić graficznie, wizualnie lub w każdy inny sposób, który pomoże innym zrozumieć jego istotę. W tym celu należy stworzyć prototyp – layout strony internetowej, aplikacji lub gotowego produktu/rozwiązania. Ważne jest, aby prototyp był prosty i aby jego wykonanie nie wymagało wysiłku. To sprawi, że nikt z zespołu się do niego nie “przywiąże” i bez sentymentu go zmodyfikuje lub całkowicie z niego zrezygnuje, jeżeli okaże się.. totalną pomyłką.
Samo stworzenie prototypu to nie wszystko. Kolejnym krokiem jest oddanie go grupie docelowej i obserwacja jak będą sobie z nim radzić.
Warto podczas testów angażować jednocześnie użytkowników, jak i osoby z zespołu projektowego, które od razu będą nanosić poprawki.
Testowanie, poprawianie oraz zmiany – dziesiątki, a nawet setki zmian to konieczność. Podczas testów należy wziąć pod uwagę całe spektrum doświadczeń użytkownika i zbadać każdy element budujący całość produktu lub usługi.
Im więcej zmian i poprawek, tym doskonalszy będzie efekt końcowy. Innowacyjność polega na przyzwoleniu sobie na błędy. Tylko popełniając i dostrzegając je, jesteś w stanie stworzyć produkt jednocześnie innowacyjny i spełniający wymagania dzisiejszego użytkownika. Pamiętaj, że z każdą kolejną iteracją twój produkt będzie atrakcyjniejszy i ciekawszy.
Kroki procesu projektowego
- Stwórz interdyscyplinarny zespół projektowy. Zaproś do współpracy osoby z różnych środowisk.
- Na podstawie obserwacji zdefiniujcie problemy i potrzeby Waszych użytkowników. Aby znaleźć rozwiązanie, należy wpierw zdiagnozować problem. Wywiady, obserwacje, zbieranie danych na tym etapie są koniecznością.
- Przeanalizujcie swoje spostrzeżenia. Poddajcie myśleniu krytycznemu każde rozwiązanie, które uznacie za dobre.
- Modelujcie możliwe scenariusze użycia, wizje i strategie.
- Stwórzcie prototyp w postaci layoutów, szkiców, makiet itp.
- Testujcie prototyp na użytkownikach. Poddajcie go ocenie, a następnie wdrażajcie kolejne zmiany i ponownie testujcie.
Tworzenie produktu opartego na myśleniu projektowym jest długim i złożonym procesem, wymagającym wysiłku i zaangażowania wielu osób. Efekty takiego podejścia potrafią jednak zmieniać zastaną rzeczywistość i wyznaczać trendy. Spróbujesz?